RESTAURANGTIPS PÅ SÖDER

Ramblas, S:t Paulsgatan 22 på Mariatorget.
 
Vårt absoluta favoritställe! Ramblas är en systerkrog till den lite större som ligger vid Hornstull men jag tycker om denna lite mer eftersom att jag tycker att servitriserna är helt fucking amazing. Här får ni Stockholms bästa service och tapas. Sist vi åt där tog jag charkbrickan, marinerade kronärtskockor och friterad getost med marmelad. Ett glas rött till det och så ett glas cava till efterrätt. Noah tog råbiffen (vilket nog är det goaste vi båda smakat på hela sommaren), färsk tonfisk med soya och chiligrytan (om jag minns rätt) tillsammans med en öl. Snart har vi nog betat av hela menyn och än så länge har allt varit löjligt gott.
 
Plus för värdsbäst service samt att det är lätt att smita in och få ett bord utan bokning.
 
Angry Diner, Timmermansgatan 24 vid Mariatorget.
 
Här hamnade vi en söndag utan att veta om att det var restaurangen från något program på kanal 5. Här äter man i alla fall klassiska amerikanska rätter och sköljer ner det med öl. Och det märks att kärlek och engagemang gått åt till att göra maten. Idag spatserade jag och Noah dit och tog en varsin cheeseburgare till lunch. Aldrig förr har så mycket ost serverats på en burgare. Till det tog jag pommes och smoked garlic majjo. Noah tog sötpotatispommes och så delade vi på deras chili chedar poppers. ALltså jag orkar inte med hur gott det är.
 
Plus för personlig och bra service. Bordsbokning rekommenderas dock under brunch-tiderna.
 


Postat av: Mela

Fina du, var har du tagit vägen? :'(

2014-10-26 17:01:42
Postat av: Amanda

Vi saknar dig!

2014-11-05 11:33:13
Postat av: Nicole

You alive? Saknar dina inlägg!

Svar: Ja för fan! Jag är tillbaka
Emma Holden

2014-12-15 16:57:38
http://nicolejennifer.blogg.se

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback