LILLEBROR, BLI INTE SOM JAG NÄR DU BLIR STOR

Jag kommer nog alltid se tillbaka på den här vintern med lite ångest och vemod i mitt lilla hjärta. Dessa månader tar nog rekord i personliga bakslag, motgångar och misslyckanden och det har varit oändligt många gånger som jag bara velat avsäga mig från allt. Avgå. Men jag har redan suttit utan jacka nere vid kanalen framför Domkyrkan i Uppsala och låtit solen bränna mina kinder, slagits om platser på en uteservering, ätit lunch på min nya balkong och någon gång i natt ställdes livet in på sommartid igen. Jag klarade det. Förstår ni? Det är över nu. Jag överlevde en vinter med extrem utbrändhet, ångest som går att ta på och fler tårar än vad som rymmer ett mindre hav. Istället har jag kommit ut i ljuset på andra sidan och längtar efter att få se vad livet vill kasta rakt i mitt fejs i framtiden. Jag känner mig nästan lite helig. 
 
Jag inviger den här våren med en ny jobbtjänst som känns svinrolig (mer om den en annan gång), massa nya skor och ett gäng bästisar som äntligen kommer befinna sig på svensk mark igen. Vin skall pimplas, drömmar skall drömmas och buskar skall besudlas. Av kärlek eller kräks är ej klart ännu.



KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback