ETT ÅR I BILDER OCH LITE TEXT

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?

Blev veggo på heltid, blev faster, skaffade kanin, ledsnade på min pissiga livssituation och gjorde något åt saken.
 

Vilka länder/städer besökte du?
Amsterdam i mars, Köpenhamn i maj och Visby slash hela Gotland i juli/augusti.

 

Vad var din största framgång 2015?
Eh men satan vad svårt! Att jag vågade gå vidare från min pissiga depression som trots allt hade blivit mitt trygga hem samt skaffade mig ett riktigt liv.

 

Bästa köpet?

Jag var totalt pank under cirka hela 2015, men jag var duktig på att unna mig med lite smått när jag kunde. Ett nagellack hit och dit, rökta räkor från en fiskbod en varm sommarkväll och bra vin.

 

Ett par fina minnen?

Massa! Midsommar som firades ute vid Norrtälje med ett glatt gäng, Noahs överaskningsfest på Debaser Slussen följt av en heldag på Sturebadet, alla resor, beskedet om nya jobbet, dans utomhus på klubbar tills solen gått upp, när vi smög in på Eriksdalsbadet och nakenbadade, veckan jag och Noah hade för oss själva i det lilla huset på Gotland, utflykterna under sommaren. Blir alltid lycklig så fort värmen stiger och solen tittar fram.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få se nya lägenheten för första gången (grät pga total lättnad), att Charlie flyttade hem till oss och visade sig vara livets softaste lilla kanin, min och Noahs relation, tjejhångel på Trädgården, nakenbad, att mina bff's äntligen flyttade hem till Svearike efter ett par år på vift och massa andra saker som jag inte kommer på på rak arm eftersom att mitt minne är lika med Agda, 87 år.

 

Och ledsen?
Skitmycket. Rasism, krig och flyktingkrisen, hur hela djurindustrin ser ut, kvinnohat osv i all oändlighet. Addera faktumet att jag var utbränd och i övrigt kan bli ledsen av övergivna små tumvantar i snön.

 

Årets låtar?
Omöjligt! Men den här listan har gått varm.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Alltså... jävligt less på skiten faktiskt. Allt blev dock mycket bättre i och med, ja ni vet, jobb och kompisar och lägenheten och grejer.

 

Favoritserie?
Hahaha har en total black out just nu.

 

Bästa filmen?
Samma här, minns ej. 


Bästa boken du läste i år?
Jag har läst så jäkla mycket men minns inte helt otippat knappt vad. En blomma i Afrikas öken av Waris Dirie tillsammans med Kristina Sanbergs trilogi om att vara hemmafru back in the good ol' days (Att föda ett barn, Sörja för de sina, Liv till varje pris) har dock varit starka favoriter.

 

Bästa matupplevelsen?
Allt som andas sommar. Färsk firre och potatis från fiskboden på Gotland, lätta nudelsallader på vår soliga balkong, picknick under bilutflykter och cirka allt annat en kan äta utomhus när nätterna är varma.

 

Något du önskade dig och fick?
Ett drömjobb, ett husdjur, resor och lite livspepp.


Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Fick frukost på sängen, åt sushi tillsammans med Noah och hans mamma på vårt stammishak i våra gamla kvarter, träffade min psykolog, drack bubbel i solen på Mälarpaviljongen och åt sedan en brakmiddag hemma med allt från fiskdisken och massa mer bubbel. Lite senare styrde jag upp en brakfest hemma och somnade klockan åtta på morgonen.

 

Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Torra kinder som inte svider av tårar, ett fint hem som jag trivs i, lite mer träningspepp och ett ton inspiration. 

 

Vem saknade du?
Pillis som härjade i de franska Alperna och Jessie som bodde i Australien.

 

Nyårslöfte?
Jag har faktiskt inget i år. Tidigare år har jag lovat mig själv snälla saker som att våga säga ifrån, tacka nej, bli arg och gå vidare. Just nu har jag ett sånt fint life flow så jag hoppas bara att det håller i sig. Det hade varit gött.

 

Högsta önskan just nu?
Att få spola fram tiden 24 dagar så att vi kan få nycklarna till nya lägenheten och få ligga på prick varenda kvadratmeter.

 

Hejdå 2015!


Postat av: Amanda

Låter ju som ett bra år! :D

Reagerade på vegetarian och fisk/skaldjur, hur går det ihop?

Kram!

Svar: Skitbra fråga ju! Egentligen borde jag väl kalla mig typ pescitarian eftersom att jag fortfarande äter firre ibland. Min kost är lite knepig. Äter ingen som levt på land. Fisk och skaldjur är jag fortfarande lite kluven över. Köper sällan hem men äter om det bjuds på samt ibland annars. Vegetarian är inte lika med religion liksom :)
Däremot så äter jag inte ägg eller mejerier heller så brukar oftast kalla mig hobby-vegan så jag fortfarande äter honung och har honung i en del produkter osv. Fan nu blev det luddigt! Hänger du med på vad jag menar?
Den Där Holden

2016-01-12 12:55:16
Postat av: Frida

Intressant läsning och fina bilder :)

Beundrar dig som är veggo :)

Svar: Men TACK fina du! :*
Den Där Holden

2016-01-12 17:03:40
http://fridanyburgs.blogg.se
Postat av: Amanda

Tror jag förstår. Försöker ju själv saaakta gå över till vego och det är svårt att bara byta kostvanor helt på en natt

2016-01-13 00:50:12

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback