DJURAKUTEN OCH JAG

Jag och katten för några år sedan.
 
Charlie mår bra efter sin operation och hade tydligen vräkt i sig halva klinikens hö-förråd så jag antar att det är bra. Håller alla världens tummar och tår för att det här var sista gången han behövde åka dit. Men när en dörr stängs öppnas ett fönster osv. Pappa ringde mig imorse och berättade att min katt (som fått bo kvar där efter att jag flyttade hemifrån) blivit sjuk och måste till veterinären så imorgonbitti ska jag dit med honom. Jag ser icke fram emot detta. Bara att få in honom i transportburen är som att brottas med fjorton fulla vithajar som inte fått ragg på Nivå 22. Väl är inne i buren brukar han få panik, yla och få panikångestattacker kombinerat med ett astmaanfall. Skitkul! Speciellt den gången då någon hade skjtit (!) honom i munnen. Men men. Det blir mitt elfte besök hos veterinären för i år. Det får fan räcka sen.
 
Nu ska jag trolla ihop något ätbart från min tomma kyl och sedan ska jag och Noah till IKEA och taffsa på den blåa soffan som jag pratade om här. Jag skulle behöver kolla på lite kläder till jobbet också eftersom att vår dresscode är svart/vit. Eller let's be real. Jag behöver knappast fler svarta plagg, jag behöver bara tvätta. Det här var dagens EKO.


Postat av: Amanda

Krya på kissen <3

2015-10-30 01:01:42

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback