RÖD ÖGONSKUGGA? JA FÖR FAN

Det här med ögonskugga i röda toner är ju så fint att jag smäller av. Jag skiter i att det kombinerat med min genomskinliga och skittorra hy får mig att se ut som en statist ur Twilight-filmerna. Här gick jag all fucking in med alla varma färger jag kunde hitta i Maya Mia-paletten från Anastasia Beverly Hills som jag skrev om förut. Detta matchades med två ton mascara, persikofärgade kinder och en slickad tofs.
 
Varma, rödtonade skuggor gör sig också jäkligt fint tillsammans med gröna ögon - om en nu bryr sig om sånt. Hemligheten för att slippa se ut som om en glider runt med en saftig ögoninflamation är att rama in fransraderna med en mörkbrun färg och daska på massa, massa mascara.
 
Har du ingen röd ögonskugga? Det är lugnt! Kladda några varv med en rengjord röd läppenna och fixera med en varm, brun ögonskugga. Festa till det med svart kajal innanför fransraden om du vill se lite mer party ut och rocka prick vilken läppfärg som helst. Jag körde på ett peachy twist up-gloss från IsaDora.


Postat av: Hen heter A

Låt oss bilda klubb! För vet du vad? Vi grönögingar är jävligt sällsynta, ska du veta. Det är bara ca 2-3% av hela världens population som har gröna ögon.

Det sägs att vi är mystiska och har en hypnotiserande förmåga i våra blickar. I filmer har mystiska rollkaraktärer ofta gröna ögon.

Och by the way, du och jag har nästan identiska ögonfärger med irisring och allt.

High five!

2016-01-22 14:27:57
http://vingslaget.blogg.se

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback